۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۴۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۰۹-۰۳-۱۴۰۱
کد ۸۴۲۲۳۳
انتشار: ۱۸:۵۹ - ۰۹-۰۳-۱۴۰۱

ببینید| کهنسال‌ترین موجود زنده با ۵ هزار سال سن در شیلی پیدا شد

ببینید| کهنسال‌ترین موجود زنده با ۵ هزار سال سن در شیلی پیدا شد
قطر بدنه عجیب و غریب این درخت حدود 4 متر است.

گروهی از دانشمندان می‌گویند که براساس محاسبات آنها قدیمی‌ترین درخت جهان در یکی از جنگل‌های "منطقه پاتاگونیا" در جنوب شیلی ریشه دارد.

به گزارش عصرایران، به نقل از رویترز، این درخت سرو 5 هزار 484 سال سن دارد.

درخت "آلرس" با نام "پدر پدربزرگ" هم شناخته می شود.

قطر بدنه عجیب و غریب این درخت حدود 4 متر است.

به صورت مرسوم برای تخمین سن درخت، استوانه چوبی یک متری از تنه درخت استخراج می‌شود تا با شمارش حلقه های آن، سن درخت تعیین شود.

"جاناتان باریچیویچ" مدیر تیم مطالعاتی تحقیق در باره سن درخت قدیمی شیلی گفت که هم نمونه‌ای استخراجی و هم سایر روش‌های تعیین قدمت نشان می‌دهند که این درخت تا ۵۴۸۴ سال سن دارد.

یورو نیوز نوشت: سن تخمین زده شده برای این سرو در جنوب شیلی می‌تواند رکورد  درخت کاج ۴۸۵۳ ساله  کالیفرنیا بشکند.

 

ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید
#videojsscript